Aldipress verzorgt de trade marketing en distributie van gerenommeerde consumenten-tijdschriften ten behoeve van de losse verkoop. Voor ± 5.500 verkooppunten in Nederland stellen wij de assortimenten samen en ontwikkelen we verkoop bevorderende initiatieven. Aldipress is onderdeel van DPG Media, het grootste mediabedrijf van Nederland.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en verder uitbouwen van de relatie met diverse uitgevers. Je ondersteunt jouw uitgevers door samen met hen jaarplannen op te stellen en te implementeren. Je rapporteert in deze functie aan de Salesmanager uitgeverijen.

Afdeling
Als accountmanager maak je onderdeel uit van de afdeling accountmanagent uitgeverijen. Het team bestaat uit 8 enthousiaste collega’s, 7 accountmanagers en de salesmanager. Het team werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen Aldipress, onder andere: trade marketing, business intelligence, accountmanagement retail en de commerciële binnendienst.

Functieomschrijving
Als accountmanager uitgeverijen ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbouwen van de relaties met de aan jou toegewezen klanten. Je maakt de vertaalslag van de wensen van jouw klant naar de winkelvloer en de consument. Je ondersteunt jouw klanten door in samenwerking verkoopplannen op te stellen en deze te implementeren, met als doel maximale afzet en winstoptimalisatie. Intern behartig je de belangen van de titels van jouw uitgevers en stem je de activiteiten af op de doelstellingen van zowel de uitgever als Aldipress. Samen met jouw collega’s zorg je voor de meest optimale uitzet en ondersteuning op de winkelvloer. Je houdt de ontwikkelingen van de titels nauwkeurig in de gaten, rapporteert deze aan de uitgever en stuurt bij waar nodig.

Het leveren van input voor- en het implementeren van het commerciële beleid van zowel Aldipress als de uitgevers, gebruik makend van de eigen expertise en binnen de kaders van de commerciële strategie.

  • Conform de commerciële strategie en, in samenwerking met account managers retail en category development, opstellen van jaarplannen van de uitgevers in jouw portfolio.
  • Het opbouwen, onderhouden en beheren van de relatie met jouw uitgevers met als doel het handhaven van de goede relatie en het genereren van meer omzet.
  • Voor de titels van jouw klanten bepaal jij samen met je collega’s de juiste uitzet en (promotionele) ondersteuning op de winkelvloer. De gemaakte keuzes weet je goed te onderbouwen en met overtuiging aan je klant kenbaar te maken.
  • Periodiek rapporteren aan de uitgevers mbv de afgesproken rapportage tools. Het voorbereiden en onder begeleiding voeren van onderhandelingen met zowel bestaande uitgevers als prospects, conform het vastgestelde portfoliobeleid.
  • Actief volgen van marktontwikkelingen en retailtrends. Deze trends en ontwikkelingen vertalen in concrete voorstellen op commercieel gebied teneinde goed in te kunnen spelen op de kansen en bedreigingen in de markt.

Kennis en vaardigheden
Ben jij klaar voor een tweede stap in jouw commerciële carrière. Ben jij ondernemend, doelgericht en laat jij je niet makkelijk uit het veld slaan, dan zoeken we jou!

  • HBO / Academisch werk- en denkniveau
  • Kennis van Marketing en Sales
  • Analytisch
  • Minimaal 2 jaar ervaring op gebied van trade marketing /relatiemanagement/ (key) accountmanagement

Persoonlijke eigenschappen:

  • Resultaatgericht, tactisch, overtuigend en vasthoudend
  • Projectmatig kunnen werken
  • Positieve uitstraling, komt krachtig en geloofwaardig over
  • Klantgericht en proactieve instelling
  • Flexibel, goed omschakelvermogen
  • Goede sociale vaardigheden
  • Inzicht in commerciële belangen
  • Kunnen werken in een sterk veranderende omgeving

Reageren?
Je kunt jouw sollicitatie voor 24 november a.s. schriftelijk richten aan Marsha Dousi, Salesmanager uitgeverijen, mailadres m.dousi@aldipress.nl